pátek 1. listopadu 2013

Spuštění Blogu - Od snu přes vizi až k prokrastinaci

"... to je super myšlenka, máš nějaký web?"
"Ne."

"... rád jsem si s tebou vyměnil názory. Píšeš články, přispíváš někam?"
"Ne, ale..."

"... tvoje příspěvky jsou super, ale obávám se, že pro tebe je Facebook malá platforma. Což takhle si založit blog?"
"Hm..."

Myšlenka na vlastní prostor tu byla se mnou už tři roky. Loni vykrystalizovala v představu vlastního blogu, místa, které bude moje, o mých zkušenostech a pohledu na svět, který člověka obohatí.

Už přes rok jsem věděl, že potřebuji vlastní blog. Také přes rok vím, že je to jednoduché, nebo alespoň mi to každý tvrdil. Během posledních tří let jsem prošel více semináři, kurzy a workshopy osobního rozvoje než kolik jich za svůj život zažije většina lidí. Pracoval jsem ve dvou společnostech zaměřených na osobní rozvoj. Přes to všechno jsem to jednoduše neudělal. ani jsem se nepokusil. Měl jsem prostor a času kolik jsem chtěl, veškeré know how i spoustu příběhů a myšlenek, které jsem chtěl sdílet a přesto vůbec nic z toho nebylo.

Teď po roce chození kolem horké kaše jsem to udělal, uprostřed úplně jiné práce a jiného projektu. Vlastně se mi to vůbec nehodí a přesto jsem ho založil, udělal jsem první krok. Jak to?

Vždyť přece návod je jasný: Dej si dohromady sen svého života, vytvoř si jasnou vizi s co nejpřesnějšími detaily a dej tomu volný průběh. Pak si sestav strategii, udělej plán, urči si cíle, nalajnuj si postup...

... a všechno je jinak. Buď jsem tedy úplně jinej a "u mě to tak nefunguje" nebo je zakopaný pes někde jinde. Co je jinak? Co se změnilo, když před chvílí to nešlo a teď to jde?

Napadá mě několik okamžiků a událostí, které se odehrály a které hrají roli v náhlém transformačním momentu. Před nějakou dobou jsem mě možnost se dostat do přímého kontaktu s "infopodnikateli" a objevil netušený rozměr osobní značky, osobního příběhu a možnostech on-line podnikání. Nadchlo mě, jak osobní zkušenost a originalita je žádaný artikl a jak se díky moderním komunikačním technologiím dá zasáhnout více lidí, než pomocí čehokoliv, co tu bylo před tím.

"Skvělé! To chci taky!"

Ale stále to nestačilo k tomu jít a zvednout zadek.

Další moment přišel ve chvíli, kdy se mi do snu vkradla otázka: "Kdo jsi?"

Tahle mocná otázka se mi po dvou letech vrátila (tehdy jsem dokonce pořádal workshop jen na práci s touto otázkou) tentokrát v konturách mojí vize budoucího já.

"Kdo jsi teď? Co děláš? Jaké je tvé poslání? Je to, co teď děláš, naplněním tvého poslání?"

Odpověď často zněla: "... Cesta, po které jdu, mě dovede k mému poslání."
Nicméně cosi se změnilo a najednou mi začalo být čím dál tím jasnější, že doba hledání se chýlí ke konci. Čas, kdy jsem jen pomáhal druhým při realizaci jejich snů a při tom hledal sebe, se krátí.
Po několika letech mlčení a naslouchání opět přichází doba sdílení a předávání, čas práce na vlastním snu a vlastních projektech.

Tedy čas objevení svého daru a jeho předávání se přiblížil a blog je důležitou součástí naplnění poslání.

A přesto ani kombinace vědění, že blog je skvělá věc, vnitřní potřeby a existence vnitřního puzení k tomu tak učinit nestačilo. Podle všeho, co jsem do té doby poznal, nechybělo nic k tomu, to udělat. A přece.

Průlom zřejmě nastal během festivalu Inner Winner 2013, zejména po setkání a společné práci s Matsem Uldalem, norským mistrem a zakladatelem sTFT. Po té, co jsem byl svědkem několika zázraků a sám jich pár způsobil, jsem začal metodu aplikovat na sebe... a zázrak se dostavil i ke mě.

Díky aplikaci metody jsem byl schopen se dostat k zapomenutým traumatům, emoční bolesti a uvolnit je. Dávno potlačená bolest se odplavila a mě se ohromě ulevilo. Začal jsem snáze dýchat, můj celoživotní pocit smutku zmizel a já měl z ničeho nic chuť se usmívat. A pak mi to došlo.

Klíč k vysněnému životu netkví ani tak v otázce: "Co potřebuješ k tomu, abys vyrazil na cestu?" Jako spíš v otázce: "Co ti brání v tom vyrazit?" a následně uvolnit překážku. Pak už je to snadné.

1 komentář:

  1. Motivace cíly moc nefunguje, viz: http://www.growjob.com/clanky-personal/nova-prednaska-o-prokrastinaci/?fb_action_ids=10201011174785800&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210201011174785800%22%3A430358257087465%7D&action_type_map=%7B%2210201011174785800%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

    OdpovědětVymazat